Hareket edebilen ürünleri kısa mesafelerde taşımaya
yarayan pratik ve popüler bir kaldırma makinasıdır. Modern zamanların en
önemli endüstriyel icatlarından biridir. Bugün her yıl 500.000 üniteden fazla forklift satılıyor.Forkliftler, 1800 lerin sonlarına doğru, ağır yüklerin kaldırılması ve hareket ettirilmesi amacıyla kullanılmaya başladı. Bunlar
genel olarak vinçe takılan zincir vasıtasıyla kaldırmaya yarıyordu. 20. YY
geçerken,tahta platformları nın üzerine takılan vinç ve zincirler
kullanılmaya başladı. Daha sonra Ahşap arabalar, elektrik motorları ve
traksiyoner Akülerle çalışmaya başladı.1. Dünya Savaşı sıralarında, Makinalar yükselebilen ve alçalabilen platformlarla donatıldı.Savaşa destek çabası bir çok yenilik
icatına ön ayak oldu. Bunların içinde bombaları kaldırmakta kullanılan
elektrikli kaldırma mekanizması ilk elektrikli forkliftin temelini
oluşturdu.İlk forkliftler çok basitti. Hiç bir hidrolik sistem ve çatal yoktu.Bu ilk üretimler sadece sadece yükü yerden bir kaç santim
kaldırmaya. Sadece zinicr ve kaz ayağı yardımıyla 1-2 metre hareket
ettiriliyordu.Bu makinalar savaş sırasında insan gücü ihtiyacı zor
karşılandığından, kamyon indirme ve bindirme işlerinde çok başarılı ve
verimli oldular.Üzerine sürücünün oturarak kullandığı ilk denge ağırlıklı forkliftin öncüsü, Clark tarafından 1917 yılında üretildi. O TruckTraktor
olarak bilinir. Aslında Clark’ın Aks fabrikasında kendi kullanımı için
geliştirildi. Fakat fabrikaya gelen ziyaretçiler onun pratikliğini görünce
kendileri içinde üretilmesini istediler. Sonra 1920 de, ilk endüstriyel
forklift, hidrolik güç ve silindirler kullanarak kaldırma yapabilen
forklift tanıtıldı. 1923 yılında, Yale, İlk Asansörlü ve çatalları
yükselebilen Elektrikli forklifti üretti. Bugün bilinen anlamda ilk
forkliftti. Asansör dişli ve pinyon sistemiyle çalışıyordu.
Yeni forklift hemen popüler olmadı, 1930 ların sonunda
büyük bir keşif olan standartlaştırılmış palet gelişmesinden sonra popüler
oldu. Palet, yüklerin üst üste konulabilmesini ve istiflenmesini sağladı
ve forkliftin gelişmesini sağladı.İkinci dünya savaşı, gelişmenin içindeki bir başka büyük katalizör oldu.Savaş yüklerinin vagonlara ve gemilere daha hızlı ve
verimli yüklenmesi az insan gücüne ihtiyaç duyulması forklifte olan
ihtiyacı arttırdı. Bir şirketin taşımaları 1939 yılında 500 üniteden
savaşın sonlarında 23,500 üniteye yükseldi.Bu dönem boyunca sürekli mal
hareketini sağlamak için 8 saatlik vardiyalarda kesintisiz çalışacak akülü
forkliftler geliştirildi. 1950 lere gelindiğinde verimli depolama yöntemleri ihtiyacı depoların yukarı doğru yükselmesini gerektirdi. Bu durumda daha
güçlü ve daha manevra kabiliyeti yüksek forkliftler gerektiriyordu. Yeni
modeller daha dar koridorlarda çalışabilen ve 15 m ye kadar çıkabilen
tiplerde üretilmeye başlandı. Dar koridor forkliftleri depolama
endüstrisininde gelişmesine yardım etti. Aynı hacime daha fazla raf
koyarak yerden kazandırdı.
Fırıncı Rauch
& Lang Şirketi bombaları kaldırmak için motorlu forklifti yaptı—İlk elektrikli forklift. Geniş ağır silahları taşımaya yarayan bu araçlar endüstride yeni bir çağ başlattı.. 1915
BT Dolgu tekerlekli Forklift üretimi 1930 ların başında başladı ve 1935-1936 ya kadar üretildi. Telescopingasansör, kablolu direkle 3000 kg kaldırıyordu. 4 silindirli International Harvester motorve 2 viteslimanuel şanzımanı vardı. İlk üretim Hsyter Forkliftleriydi. (,Fotoğraf: Hyster)