Forklift Tarihçesi

Hareket edebilen ürünleri kısa mesafelerde taşımaya

yarayan pratik ve popüler bir kaldırma makinasıdır. Modern zamanların en

önemli endüstriyel icatlarından biridir. Bugün her yıl 500.000 üniteden fazla forklift satılıyor.Forkliftler, 1800 lerin sonlarına doğru, ağır yüklerin kaldırılması ve hareket ettirilmesi amacıyla kullanılmaya başladı. Bunlar

genel olarak vinçe takılan zincir vasıtasıyla kaldırmaya yarıyordu. 20. YY

geçerken,tahta platformları nın üzerine takılan vinç ve zincirler

kullanılmaya başladı. Daha sonra Ahşap arabalar, elektrik motorları ve

traksiyoner Akülerle çalışmaya başladı.1. Dünya Savaşı sıralarında, Makinalar yükselebilen ve alçalabilen platformlarla donatıldı.Savaşa destek çabası bir çok yenilik

icatına ön ayak oldu. Bunların içinde bombaları kaldırmakta kullanılan

elektrikli kaldırma mekanizması ilk elektrikli forkliftin temelini

oluşturdu.İlk forkliftler çok basitti. Hiç bir hidrolik sistem ve çatal yoktu.Bu ilk üretimler sadece sadece yükü yerden bir kaç santim

kaldırmaya. Sadece zinicr ve kaz ayağı yardımıyla 1-2 metre hareket

ettiriliyordu.Bu makinalar savaş sırasında insan gücü ihtiyacı zor

karşılandığından, kamyon indirme ve bindirme işlerinde çok başarılı ve

verimli oldular.Üzerine sürücünün oturarak kullandığı ilk denge ağırlıklı forkliftin öncüsü, Clark tarafından 1917 yılında üretildi. O TruckTraktor

olarak bilinir. Aslında Clark’ın Aks fabrikasında kendi kullanımı için

geliştirildi. Fakat fabrikaya gelen ziyaretçiler onun pratikliğini görünce

kendileri içinde üretilmesini istediler. Sonra 1920 de, ilk endüstriyel

forklift, hidrolik güç ve silindirler kullanarak kaldırma yapabilen

forklift tanıtıldı. 1923 yılında, Yale,  İlk Asansörlü ve çatalları

yükselebilen Elektrikli forklifti üretti. Bugün bilinen anlamda ilk

forkliftti. Asansör dişli ve pinyon sistemiyle çalışıyordu.

Yeni forklift hemen popüler olmadı, 1930 ların sonunda

büyük bir keşif olan standartlaştırılmış palet gelişmesinden sonra popüler

oldu. Palet, yüklerin üst üste konulabilmesini ve istiflenmesini sağladı

ve forkliftin gelişmesini sağladı.İkinci dünya savaşı, gelişmenin içindeki bir başka büyük katalizör oldu.Savaş yüklerinin vagonlara ve gemilere daha hızlı ve

verimli yüklenmesi az insan gücüne ihtiyaç duyulması forklifte olan

ihtiyacı arttırdı. Bir şirketin taşımaları 1939 yılında 500 üniteden

savaşın sonlarında 23,500 üniteye yükseldi.Bu dönem boyunca sürekli mal

hareketini sağlamak için 8 saatlik vardiyalarda kesintisiz çalışacak akülü

forkliftler geliştirildi. 1950 lere gelindiğinde verimli depolama yöntemleri ihtiyacı depoların yukarı doğru yükselmesini gerektirdi. Bu durumda daha

güçlü ve daha manevra kabiliyeti yüksek forkliftler gerektiriyordu. Yeni

modeller daha dar koridorlarda çalışabilen ve 15 m ye kadar çıkabilen

tiplerde üretilmeye başlandı. Dar koridor forkliftleri depolama

endüstrisininde gelişmesine yardım etti. Aynı hacime daha fazla raf

koyarak yerden kazandırdı.

Fırıncı Rauch

& Lang Şirketi bombaları kaldırmak için motorlu forklifti yaptı—İlk elektrikli forklift. Geniş ağır silahları taşımaya yarayan bu araçlar endüstride yeni bir çağ başlattı.. 1915


BT Dolgu tekerlekli Forklift üretimi 1930 ların başında başladı ve 1935-1936 ya kadar üretildi. Telescopingasansör, kablolu direkle 3000 kg kaldırıyordu. 4 silindirli International Harvester motorve 2 viteslimanuel şanzımanı vardı. İlk üretim Hsyter Forkliftleriydi. (,Fotoğraf: Hyster)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir